Przeczytałem właśnie ciekawy artykuł dotyczący wpływu ocen produktów na konwersję w sklepie internetowym.
🌟 Główne wnioski 📈
🔹 Najwyższe wskaźniki konwersji osiągają produkty z ocenami w przedziale 4,75 – 4,99 gwiazdek,
🔹 Największy wzrost konwersji (o 20%) następuje przy przejściu z ocen 3-3,49 gwiazdki do 3,5-3,99 gwiazdki.
🔹 Punkt Zwrotny: średnia ocena 4 gwiazdki to moment, gdy wskaźnik konwersji przekracza 4%, z najwyższymi wskaźnikami konwersji w zakresie 4,25 – 4,99 gwiazdki.
I teraz (dla mnie) najciekawsze, będzie trochę (***** ***) politycznie 🙂
🔹 5 gwiazdek kontra 3 gwiazdki: produkty z oceną średnią 5 gwiazdek mają porównywalne wskaźniki konwersji do produktów z oceną 3,0 – 3,49 gwiazdki.
🔹 🤔Dlaczego? Otóż, klienci są sceptyczni wobec produktów z idealną oceną…
🛒 💳 A co z ocenami sprzedawców na Allegro? 💰
Artykuł jest o ocenach produktów, jak myślicie, jakie znaczenie na ilość transakcji mają opinię o sprzedawcach w serwisie Allegro? Czy ktoś może się podzielić danymi? Czy przy innych czynnikach stałych, większą sprzedaż może mieć sprzedawca, który nie otrzymuje wyłącznie idealnych ocen po sprzedaży, dlatego że klienci bardziej mu zaufają?
źródło: https://www.powerreviews.com/benchmarks/average-rating-impact-on-conversion/
Niech trafność i wzrost sprzedaży będą z Wami!
Przy okazji: czy znasz ten podcast o sprzedaży na Allegro?🎤🎧