Poradniki

Na doskonałą sprzedaż na Allegro składa się masa drobiazgów. Ale wtedy taka sprzedaż nie jest już drobiazgiem!

Chciałbym Wam opowiedzieć pewną osobistą historię.

Moja ciocia jest lekarzem, od kilkunastu lat powinna być na emeryturze, ale to taki zawód, z którego się chyba nie odchodzi z powodu emerytury.

Gdy dowiedziała się, że otworzyłem agencję pomagającą firmom rozwijać sprzedaż na Allegro, powiedziała tylko:

I naucz ich tego, żeby można było od nich kupować.

No to skutecznie zostałem zaintrygowany

Ciociu, tam jest ponad 100 tys. sprzedawców, miliony produktów, tam się da kupić wszystko.

No to posłuchaj Tomeczku…

“Pewnego razu chciałam coś kupić na Allegro, i znalazłam to tylko u jednego sprzedawcy. Lubię zamawiać towar z dostawą do domu, nie lubię odbierać towaru z paczkomatu, a u mnie w domu zawsze ktoś jest.

No ale nie dla kurierów Poczty Polskiej… Tutaj zawsze odnajduję w skrzynce awizo z zaproszeniem do odbioru paczki. Nie jest to dla mnie proste, po kilku lub kilkunastu godzinach spędzonych w szpitalu odbierać takie paczki – jak wracam z pracy, na mojej poczcie jest zawsze kolejka. Pierwszego dnia nie miałem siły już w niej stać, drugiego dnia była jeszcze dłuższa.

Zadzwoniłam do sprzedawcy, przeprosiłam, że nie mogę odebrać paczki, sprzedawca zaproponował inną formę wysyłki i udało się, towar do mnie trafił. Trochę kłopotliwe, ale zależało mi na tym zakupie.”

Ile macie takich klientów, którzy uprą się, aby kupić właśnie u Was?

Powodów, dla których ktoś preferuje taką a nie inną formę wysyłki może być mnóstwo, ale teraz argument dla tych nieco mniej empatycznych przedsiębiorców.

Alchemia podejmowania decyzji.

W badaniu opisanym w książce „Alchemia” autorstwa Rory’ego Sutherlanda, jeden z operatorów telefonicznych wysłał trzy różne warianty listów do swoich klientów. W pierwszym wariancie 50 tys. klientów miało możliwość wyrażenia zgody na pewną usługę tylko telefonicznie, w drugim 50 tys. klientów mogło wyrazić zgodę jedynie listownie, natomiast trzeci wariant, skierowany do kolejnych 50 tys. klientów, oferował obie formy wyrażenia zgody. Wyniki badania ujawniły, że w przypadku trzeciego wariantu liczba uzyskanych zgód była prawie taka sama, jak suma zgód z pierwszego i drugiego wariantu. To badanie jednoznacznie wskazuje, jak bardzo ludzie cenią sobie możliwość dokonywania wyboru. Źródło: Sutherland, R. Alchemia.

Gdzie można znaleźć pomoc w dopracowaniu sprzedaży na Allegro?

Jeżeli znasz moją ciocię i chcesz, aby Twoja sprzedaż na Allegro była równie dopracowana w każdym detalu, skontaktuj się z nią, jestem pewien że udzieli Ci więcej podobnych trafnych rad. Nie znasz jej? Napisz tutaj, w czym potrzebujesz pomocy, ja oraz społeczność e-commerce jest do Twojej dyspozycji.

Wolisz słuchać a nie czytać? Zapraszam do mojego podcastu Neuromarketing na Allegro.

Niech trafność i wzrost sprzedaży będzie z Tobą!

Czytaj również