Poradniki

7 kroków do stworzenia idealnego tytułu na Allegro.

Na ostatniej konferencji Ecommerce event 2.0, razem z Karoliną Albanowską prowadziłem warsztaty ‘Neuromarketing na Allegro’, w trakcie których poruszyłem temat tworzenia tytułów ofert na Allegro. Przedstawiłem tam także 7 etapowy proces tworzenia tytułów, który został pozytywnie przyjęty przez uczestników naszych warsztatów. Chciałbym się nim teraz z Wami podzielić. Przed warsztatami rozdaliśmy wszystkim uczestnikom klamerki do bielizny. Klamerki? A może spinacze do prania? No właśnie 🙂

Krok 1 – Znajdź wszystkie synonimy produktu. Znajdź wszystkie zastosowania produktu.

W poszukiwaniu synonimów mogą być pomocne internetowe serwisy z synonimami lub ChatGPT. W naszym przypadku od chata otrzymałem taką oto odpowiedź:

Drewniane klamerki są niezwykle wszechstronne i znajdują zastosowanie w wielu różnych dziedzinach życia. Oto rozszerzona lista ich popularnych zastosowań, uwzględniająca szeroki zakres możliwości:

  • Pranie i suszenie ubrań
  • Organizacja kabli
  • Rzemiosło i dekoracje
  • Organizacja dokumentów
  • Edukacja i zabawy dla dzieci
  • Oznaczanie roślinin
  • Zamykanie opakowań
  • Sztuka i wystawy Fotografia i film
  • BDSM i eksploracja zmysłowości
  • Organizacja biżuterii

Eksploracja zmysłowości? Brzmi intrygująco 🙂

Na podstawie takich danych, można zacząć się zastanawiać nad pierwszą wersją tytułu naszej oferty:

Krok 1 – Znajdź wszystkie synonimy produktu. Znajdź wszystkie zastosowania produktu.

W tym kroku możemy dostać informacje o sugerowanych kategoriach, różnych wariantach produktu, różnych zastosowaniach naszego produktu, a także pomysły na dodatkowy asortyment do naszego sklepu – w tym przypadku ‘koszyk na klamerki’.

Krok 3 – Sprawdź tytuły konkurencji

W tym kroku sugeruję posortowanie listingu po popularności i sprawdzenie, jakie oferty naszej konkurencji mają największą sprzedaż – użyte tutaj tytuły mogą stanowić dobre źródło inspiracji.

Krok 4 – Planer kampanii

W ‘Planerze’ sprawdzisz, jakie frazy wyszukują użytkownicy Allegro. Dzięki temu lepiej dopasujesz tytuły Twoich ofert do zapytań klientów i przygotujesz skuteczną kampanię reklamową. Ale przede wszystkim możesz stworzyć lepszy tytuł dla swojej oferty.

Krok 5 – raporty słów kluczowych

Raporty słów kluczowych możesz wygenerować z danych reklamy graficznej lub reklam Allegro Ads. Otrzymujesz informacje, na jakie słowa kluczowe wyświetliła się reklama.

Krok 6 – Google i Internety

Z raportu Mind&Roses ‘Customer journey 2023: Poszukiwanie i zakup produktów online’ wynika, że 64% klientów polskiego Internetu szuka informacji o produktach na platformach typu marketplace (38%) lub w Google (26%). Większość wyszukiwań marketplace zgarnia Allegro (88%). Wniosek dla Allegrowiczów – nie można ignorować Googla, gdyż prawie 50% klientów, szukających w Google informacji o produkcie, kupuje go na Allegro.

Pomocna w analizie zapytań klientów może być wtyczka Sembot zainstalowana w płatnej wersji ChatGPT. Oto, co wygenerowała na moje zapytanie:

Krok 7 – Uwzględnij zasady (neuro)copywrittingu

I tak jesteśmy przy ostatnim kroku tworzenia naszego tytułu na Allegro. A to moja propozycja dla klamerek, dokładnie 75 znaków:

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny? Zostaw komentarz, napisz w jaki sposób Ty przygotowujesz tytuły dla swoich ofert na Allegro.

A może wolisz posłuchać? Zasady tworzenia tytułów na Allegro omawiam w 35 odcinku podcastu ‘Neuromarketing na Allegro’. Nowe odcinki podcastu są publikowane zawsze w poniedziałek.

Niech trafność i wzrost sprzedaży będą z Tobą!

Czytaj również